Kortsiktigt mål, milstolpe och långsiktigt – nu kör vi!

MYCKET och GOD sömn inatt gjorde att jag vaknade innan klockan- piggeling och kom ut redan 5.15 – wtf, det börjar ljusna ?! jaja ….man ska väl knappast gnälla när det är sol.

Hade lunch med Kusin Vitamin idag också Sussi -vi kallas oss lite skämtsamt för Kusinerna Fåfäng för vi är precis lika fåfänga båda två 😉 Skratta är vi rätt duktiga på också !

Dagen bara rusade förbi, vilket var tur, jag har verkligen längtat sen förra torsdagen till mitt spinningpass!
Det är fullkomligt sjuder av energi innan passet – det är tydligt att fler än jag har längtat och sett fram emot det. Jag vet inte hur mycket jag svettades och oavsett hur slut jag än var under intervallerna så ville jag bara mer och mer – jag ville inte att passet skulle ta slut!!!
Jag är så överfull av energi så det bara svämmar över!

När passet var slut blev jag påmind av kunderna (?!) att jag ska ha Pumppasset imorgon – nämen så kul! Jag får iaf träna lite styrka 😀  AW är planerad med gamla kollegor men det hinns ju också med 🙂
Planen att köra axlar och biceps(idag igen…) sket sig IGEN , snark!!! Men det blir bättre snart. Just nu känns tiden alldeles för kort för att hinna med allt. Men jag lider av det – jag vill verkligen komma igång och plåga musklerna i gymet.

På spinningen pratar jag väldigt mycket om  mål – kortsiktigt (själva passet), milstolpe (ett par månader framåt) och långsiktigt (Hässelbyloppet /Luciapokalen)

Det är dags nu.
Vågen står på 59 kg. I december stod den på 53. 6 kg fett ska bort innan Lucia – helst 8. Motivationen… nja…det är svårt, många yttre faktorer gör att jag känner ett enormt motstånd.
Kortsiktigt mål: Börja registrera kost igen. Jag är inte riktigt vän med Shape up, vi får se om det kanske blir matdagboken igen.
Milstolpe1: 5 maj ska vikten vara nere på minst 57 kg.
Milstolpe 2: Kungsholmen runt under 2 timmar (1.50)
Milstolpe 3 :  31 maj ska vikten vara nere på 55-56 kg, fett% helst nere på 13-15%.
Milstolpe 4: Hässelbyloppet gärna på 50 min
Långsiktigt mål  : Finalplats i Luciapokalen 🙂

För att lyckas med det här måste jag ha hjälp – jag måste få hjälp med att sätta upp både tränings och kostschema.
Om dessa mål, milstolpar och tävlingar kommer bloggen handla om mycket nu framöver.
Och självklart det som ger mig mest energi – mitt andra hem, Worldclass Vällingby och ni alla fantastiska människor som jag har förmånen att träffa, lära känna och få umgås med varje vecka!!

Nu ska jag ta några riktigt sköna tankar och drömma sött – vi ses imorgon!

One Response to Kortsiktigt mål, milstolpe och långsiktigt – nu kör vi!

  1. Du om någon fixar det Ulrica! Jättebra tänk med dessa olika målen, forsätt gärna att påminna oss om dom 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *